5-Tips om blijvend een beter figuur, conditie en gezondheid te bereiken!

Tip 1: Zorg voor een duidelijk maar realistisch doel

Een doel zorgt voor houvast en motivatie. Als je geen doel en plan hebt, heb je niets om voor te trainen. Dat maakt het sporten minder leuk en ben je sneller geneigd om een thuis te blijven en iets anders te gaan doen. Belangrijk: maak je doel ook realistisch en bouw het op. Bijvoorbeeld: door structureel 2 tot 3 keer per week te sporten en per week 1 kg afvallen.

Tip 2: Train met een trainingsschema

Je doelstelling is bepaald. Top! Nu wil je per direct een trainingsschema hebben. Dat zorgt ervoor dat je gestructureerd werkt aan het behalen van doelstelling. Waardoor je sneller het gewenste resultaat behaalt. Zo hoef je niet elke dag na te denken wat je nu weer moet doen. Belangrijk: spits je trainingsschema vlekkeloos af op je doelstelling. Voor vetbranding heb je een ander schema nodig dan bij bijvoorbeeld spiermassa vergroten.

Tip 3: Sport met begeleiding of met een sportmaatje

Je doelstelling met bijpassend trainingsschema is helder. Mooi, dan kunnen we beginnen. En dat wil je het liefst doen met begeleiding. Dat kan goede begeleiding zijn vanuit een sportschool of een personal trainer, maar dat kan ook een vriend(in) zijn waarmee je wekelijks structureel samen gaat sporten. Mensen met kennis van fitness kunnen het verschil maken of je wel of niet tevreden bent over het resultaat.

Tip 4: Eet de juiste voeding die past bij je doelstelling

Je hebt alles voor elkaar en bent nu eindelijk gestructureerd aan het sporten. Maar de resultaten blijven achter. Dit komt 9 van de 10 gevallen door een voedingsgewoonte die niet past bij je doelstelling. Als je wil afvallen, wil je altijd net onder je dagelijkse nodige calorieën zitten. Op deze manier val je af. Eet je net zoveel als dat je lichaam aan calorieën verbrandt zal je niet afvallen. Wil je juist gespierder worden zul je meer eiwitten in je voeding moeten opnemen om je spiergroei te bevorderen.

Tip 5: Zorg voor een goede stok achter deur

Een ontzettend belangrijke. Zorg voor een stok achter deur. Een zekering dat je blijft sporten en je houdt aan je nodige voeding om je doelstelling te behalen. Iedereen ervaart moeilijke momenten gedurende het proces, hoe groter je stok hoe beter. Denk bijvoorbeeld aan een sportmaatje of vertel een vriend(in) van jouw doelstelling en vraag die om op je te letten als je voor de snackmuur staat. Juiste deze kleine dingen maken het verschil op langetermijn.

Bonus Tip: Krijg online advies met een Lidmaatschapstest! 

> Klik en beantwoord 6 vragen binnen 1 minuut

OosterGym in het Parool!

Afgelopen dinsdag stond OosterGym in het Parool! De Amsterdamse krant omschrijft de beleving en het unieke Fitness &a...

Lees meer

Introductie: Fitness à la carte

OosterGym in Amsterdam Oost / Watergraafsmeer introduceert: Fitness à la carte! De zekerheid van een kwalitatief go...

Lees meer
Meer nieuws
  • Reclame

    Ontdek OosterGym 1 week gratis!

    'Fitness à la carte' bij OosterGym. Vraag nu jouw gratis proefweek aan en ervaar het zelf

    > Ontdek en claim nú

"Wat een grote zaal zeg, lekker yoga doen met z'n allen. Ik neem m'n vriendin de volgende keer mee!"

Marjolein Rutgers

"Eindelijk een gym voor de helft van de prijs! En super koffie voor 0 euro"

Stefan van der Laan

"Great gym, better than expected"

Gregg Milner